Proses Keputusan Pembelian Sayuran Hidroponik di Hidroponik Jember
Isi Artikel Utama
Abstrak
The difficulty in marketing hydroponic vegetables in Jember Hydroponics is due to price differences which result in the positioning of hydroponic vegetables in the upper middle class. This study was conducted to determine the characteristics of consumers and how the purchasing decision process occurs so that hydroponic farmers will more easily determine the right marketing strategy. This research uses a survey method with sampling techniques using non probability techniques, with sampling using a purposive sampling approach. This research requires a qualitative method approach. Analysis of the stages of the consumer purchasing decision-making process is used to determine consumer behavior in purchasing hydroponic vegetables The stages in purchasing decisions consist of recognition of needs or problems, information search, evaluation of alternatives, purchase decisions, and post-purchase behavior
Rincian Artikel
Artikel ini berlisensi Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Referensi
Adiputra, E. (2015). Perilaku pembelian tidak terencana (impulse buying) di pusat perbenjaan modern di Surabaya. An-Nisbah.1(2): 155-180
Cahyono, A. S. (1). Pengaruh Media Sosial Terhadap Perubahan Sosial Masyarakat Di Indonesia. Publiciana, 9(1), 140-157
Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., Hyun, H. H., 2012. How to Design and evaluate research in education. (8nd ed). New York: McGraw-Hill Inc.
Hakimah, E. N. (2019). Konsep Pemasaran Untuk Usaha Baru Hidroponik Titik Tanam Minimum. Ekonika : Jurnal Ekonomi Universitas Kadiri, 4(1), 47. https://doi.org/10.30737/ekonika.v4i1.336
Kemenkes RI. 2018. Warta Kesmas: Kementerian Pertanian Badan Penyuluh Dan Pengembangan SDM Pertanian. Jakarta: Direktorat Jenderal Kesehatan Masyarakat Kementerian Kesehatan RI.
Kotler, P. and Amstrong, G. 2008. Prinsip- Prinsip Pemasaran jilid 1. edisi kedua belas. Jakarta: Erlangga.
Lubis, D. I. D., & Hidayat, R. (2017). Pengaruh Citra Merek dan Harga terhadap Keputusan Pembelian pada Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen Sukma Medan. Jurnal Ilman: Jurnal Ilmu Manajemen, 5(1), 15-24. https://doi.org/10.35126/ilman.v5i1.477
Milano, A., Sutardjo, A., & Hadya, R. 2021. Pengaruh Kualitas Produk, Harga Dan Promosi Terhadap Pengambilan Keputusan Pembelian Baju Batik Di Toko “Florensia” Kota Sawahlunto. Matua. 3(1): 13-24.
Nudin, I., Dolorosa, E., Suharyani, A. (2022). Kepuasan Konsumen Sayuran Hidroponik Di Kota Pontianak: Sebuah Analisis Customer Satisfaction Index (CSI). Jurnal Sosial Ekonomi Pertanian (JSEP), 15(3): 247-256. https://doi.org/10.19184/jsep.v15i3.31631.
Permata, C. G., Dyah, P. A., Prasetyo, A., Dari, E. W., Fitri, A., & Unteawati, B. 2021. Proses Keputusan Pembelian Produk Bayam Hidroponik. Agriculture and Human Resource Development Studies. 2(2): 89-94.
Roidah, I. S. 2014. Pemanfaatan lahan dengan menggunakan sistem hidroponik. Bonorowo. 1(2): 43-49.
Sutarni, Irawati, L., Unteawati, B., & Yolandika, C. (2018). Proses Pengambilan Keputusan Pembelian Sayuran Hidroponik Di Kota Bandar Lampung. Journal of Food System and Agribusiness, 2(1), 17–24. https://doi.org/10.25181/jofsa.v2i1.1052
Widyaningrum, P. W. 2017. Pengaruh label halal dan celebrity endorser terhadap keputusan pembelian (Survei pada konsumen Wardah di Ponorogo). JESI (Jurnal Ekonomi Syariah Indonesia). 6(2): 83-98.